Reeds vanaf 1994 worden nieuwbouwcasco’s vanuit Oost Europa, die in Regensburg (Duitsland) aangevoerd worden uit Hongarije/Roemenië/Joegoslavie/Servië/Oekraine naar Nederland verscheept. Bij deze activiteiten, zetten wij onze kopbak “Datrans 2” in. Deze kopbak is buiten de inzet van gehuurde duwboten noodzakelijk voor dit vervoer. Per jaar worden 20 tot 30 casco’s verscheept. Deze casco’s worden dan van Regensburg naar de afbouwplaats in Nederland geduwd, waarvoor Daanen Shipping vanaf Regensburg (via Donau/ Main Donaukanaal/Rijn ca. 1100 km) de totale logistiek verzorgt.

Voor Nacco Handling worden vorkheftrucks en reachstackers via pontons van Nijmegen naar Zeebrugge vervoerd. Omdat deze heftrucks over water worden vervoerd behoeven deze niet te worden gedemonteerd, hetgeen een aanzienlijke besparing voor de fabrikant inhoudt.

Voor Kema Arnhem worden grote transformatoren die per zeeschip aankomen in Rotterdam of Antwerpen naar Arnhem getransporteerd. Totale logistiek wordt door Daanen Shipping ingevuld. Ook Door to Door transport van grote transformatoren voor diverse klanten, verzorgt Daanen Shipping het zeeschip-overslag te Rotterdam in duwbak duwtransport naar Arhnem en overslag terug in zeeschip. Dit kunnen en doen wij uiteraard ook voor alle voorkomende ladingen.

Door to Door transporten zijn een zeer interessant item voor ons bedrijf, waar we in het verleden al veel ervaring mee hebben opgedaan. Daanen Shipping heeft o.a. 9 jaar een transport van gipsplaten van Zuid Spanje tot op de bouwlocatie naar Duitsland verzorgd. Het totaal logistiek gebeuren, vanuit fabriek Spanje/laden zeeschip/zeebevrachting/overslag Nijmegen en distributie/vrachtwagen/binnenschip/ Duitsland in één hand en één aanspreekpunt voor de klant.